۱۷۰ هکتار از باغ‌های ملایر آماده اجرای طرح فَراز 

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر ۱۷۰ هکتار از اراضی باغی این شهرستان آماده اجرای طرح فَراز (داربستی) است و متقاضیان در صف اعطای تسهیلات برای اجرای این میزان سطح زیرکشت فراز هستند.

علیرضا زنگنه گفت: سال گذشته از محل کمک‌های بلاعوض و اعتبارات داخلی برای اجرای طرح فراز ۱۵ هکتار به صورت الگویی با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال اجرا شد.

او گفت: اجرای هر هکتار باغ جدید طرح فراز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیاز دارد که از این میزان ۸۰ درصد آن را دولت به صورت تسهیلات می‌دهد و ۲۰ درصد هم توسط متقاضی پرداخت می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه برای اصلاح و نوسازی باغ‌ها از اعتبارات ملی و استانی هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه کردیم، گفت: تمام تلاش ما تشویق باغداران به اجرای طرح فراز و پیگیری‌های لازم در سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات است تا بتوانیم به هدفمان در اجرای این طرح دست پیدا کنیم.

علیرضا زنگنه کنترل علف هرز، شخم زمین، سم‌پاشی و هرس محصول را از جمله ویژگی‌های مهم طرح فراز عنوان و بیان کرد: باغ‌هایی که به صورت داربستی اجرا شده‌اند، از خطر سرمازدگی در امان هستند و در سرمازدگی‌های اخیر کمترین میزان خسارت را داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.